Lowongan Kerja D3 S1 Terbaru PT Donggi Senoro LNG Desember 2020

Lowongan Kerja D3 S1 Terbaru PT Donggi Senoro LNG Desember 2020

LokerBlog.com (Lowongan Kerja SMA SMK D3 S1 Terbaru Desember 2020) - Memasuki ke dalam dunia kerja, anda harus memiliki sebuah kompetensi dan keahlian yang khusus sehingga Anda dapat bersaing dengan para pelamar lainnya. Dalam dunia kerja Anda harus mengandalkan berbagai skill dan keahlian yang anda kuasai. Hal ini memang menjadi satu persyaratan untuk dapat diterima di sebuah perusahaan. Apalagi jurusan dan pendidikan yang anda tempuh sesuai dengan posisi pekerjaan yang dilamar. Karena anda akan lebih mudah untuk dapat beradaptasi dengan pekerjaan yang sesuai dengan posisi pekerjaan yang anda kuasai. Jadi Anda jangan ragu - ragu untuk melamar pekerjaan yang betul - betul memang anda menguasai tugas dan tanggung jawab pekerjaan posisi tersebut. Melamar pekerjaan adalah hal yang harus anda lakukan agar anda bisa mendapatkan pekerjaan dengan baik. Biasanya sebelum anda melamar pekerjaan anda harus mempersiapkan diri secara matang tentang bagaimana pekerjaan yang seharusnya Anda lakukan serta Apakah pekerjaan tersebut sudah cocok dengan kemampuan anda. Pekerjaan yang baik adalah pekerjaan yang sesuai dengan kriteria dan jurusan anda serta di samping itu memiliki kesenangan tersendiri tanpa adanya tekanan dalam mengerjakannya. Banyak orang yang salah jurusan ataupun terikat dengan pekerjaan yang tidak di bidangnya sehingga menjadi tertekan dalam melakukan tugas maupun tanggung jawab. Sikap yang baik ketika anda terjun ke dalam dunia kerja adalah hal yang sangat penting karena memiliki sikap yang baik merupakan cerminan dari diri Anda dan pribadi anda sendiri. Setiap orang harus memiliki sifat pribadi yang baik agar dapat beradaptasi maupun bersosialisasi di dalam lingkungan kerja. Hal ini dapat anda cerminkan dari cara anda berbicara maupun santun ketika bertemu dengan tiap perusahaan dalam seleksi wawancara kerja. Pancarkan kepribadian anda yang menuntut bahwa anda menginginkan pekerjaan tersebut dengan senang hati dan tanpa adanya tekanan. Walaupun anda memiliki keahlian dan Sumber Daya Manusia yang cukup tinggi tetapi anda tidak mempunyai sifat kepribadian yang baik, tentu saja bisa membuat anda tidak dapat diterima di sebuah perusahaan.


Lowongan Kerja PT Donggi Senoro LNG - PT Donggi Senoro LNG (DSLNG) adalah perusahaan penghasil gas alam cair Indonesia. Proyek gas DSLNG merupakan salah satu kegiatan utama koridor Sulawesi dalam Master Plan Percepatan Pembangunan Ekonomi Indonesia (MP3EI). DSLNG memberi peluang bagi pengembangan beberapa cadangan gas alam berskala kecil yang belum dikembangkan.

Ladang gas DSLNG terletak di Kabupaten Banggai, Provinsi Sulawesi Tengah, sekitar 20 kilometer sebelah tenggara kota Luwuk, yaitu kota utama di Kabupaten Banggai. Pabrik LNG ini berdiri di atas lahan seluas lebih dari 300 hektar, di pesisir pantai yang menghadap Selat Peleng, yang menawarkan jalur pelayaran di lautan yang dalam dari Surabaya dan Makassar ke Luwuk dan Manado.

Saat ini PT Donggi Senoro LNG kembali membuka lowongan kerja terbaru pada bulan Desember 2020 untuk mencari calon karyawan yang siap untuk mengisi posisi jabatan yang sedang dibutuhkan. Perusahaan akan mencari kandidat yang terbaik sesuai dengan kualifikasi dan yang cocok untuk posisi yang akan ditempatkan.

Adapun dibawah ini adalah posisi jabatan yang tersedia beserta dengan kualifikasinya saat ini bagi Anda para pencari kerja yang tertarik untuk mengembangkan karir.

Lowongan Kerja Terbaru PT Donggi Senoro LNG Tahun 2020

Posisi:
1. PUBLIC RELATIONS OFFICER

Job Responsibilities:
  • Develop and execute external publication activities plan as assigned to ensure all activities are well managed and well delivered in strengthening organization brand and reputation in the market.
  • Coordinate and liaise with Information Center, QHSE Department and Corporate Social Responsibility Department to develop an integrated calendar of external communication events.
  • Study and review incoming proposal from external parties in relation to event sponsorship to ensure that all incoming proposals are in compliance with DSLNG’s sponsorship policies.
  • Prepare and administer reports and documentation of external communication activities and sponsorship events to ensure availability of timely report to the DSLNG Management.
  • Handle corporate visits and visitors according to company protocol and regulation to ensure the required service in place.

Job Qualifications:
  • Minimum Bachelor degree in communication and public relations or related fields.
  • Minimum 2 years of experience in relevant industry (preferably with exposure to Oil & Gas industry).
  • Preferable for those who have good English communication skill because of the demands of the scope of work and responsibilities.

2. Field Operator

Job Responsibilities:
  • Produce LNG, Condensate and Refrigerant by operating the plant and equipment in a safe and efficient manner meeting ADP (Annual Delivery Program) requirements guided by Operations Procedures, Standing Orders and Work Instructions to meet production target and quality.
  • Establish preventive measures pertaining to Loss of Primary Containment (LOPC) to ensure mitigation measures are in place in case of LOPC.
  • Identify plant and equipment operating parameter deviations, provide problem analysis and suggestion and report to the shift supervisor / OPS Superintendent and determine follow up actions to correct any defects until completion in order for the equipment or process to return to optimum condition in minimum time.
  • Maintain a thorough knowledge of units operational and plant maintenance status by referring to daily instructions, logbooks and shift change over communications to the incoming shift in a systematic and orderly manner for effective transfer of shifts.
  • Prepare, establish and implement safety checks, gas testing and acknowledge Clearance Certificates prior to any maintenance activities, monitor the completion of the job to ensure they are performed according to DSLNG safety and process safety requirements effectively and within targeted time.
  • Oversee plant and equipment, conduct plant inspection and safety tours to identify unsafe conditions and practices, classifies equipment from hazard point of view to ensure required action are taken to maintain equipment in optimum condition, provide detail report to his/her shift supervisor if any abnormities for further action.

Job Qualifications:
  • Diploma Degree in Technical area or equivalent.
  • Minimum of 5 years of experience in the LNG Plant.
  • Having knowledge in LNG processing.
  • Preferable to have Loading Master Certificate and Certified Gas Tester.
  • Ability to perform HAZOP, risk assessment and understand barriers required to mitigate
  • risks.

3. Mechanical Technician

Job Responsibilities:
  • Safely execute installation, maintenance, shutdown maintenance and repair of mechanical equipment both rotating and static in hazardous and high explosive environment (air instrument compressors, gas turbine generators, gas turbine compressors, refrigerant compressors, process pumps, cryogenic pumps, vessels, column, LNG loading arms, tank storage, diesel engine generators, piping, manual valves, safety valves, control valves, process control, hydraulic systems, pneumatic systems, hydro mechanical systems and related equipment and apparatus used in the production) .
  • As Work Leader to lead and coordinate with other related discipline and section or department to execute job safely and effectively, to ensure hazard are identified and mitigation has been applied and covered in the PTW.
  • Act as Field Mechanical Supervisor during his / her absence, and perform all his / her basic function and accountabilities.
  • Prepare and review the Shutdown Job pack and Routine Job in related with material needs, manpower usage and time frame and also execution in coordination with supervisor and maintenance planer. Understand and implement safety policy and procedures in shutdown preparation.
  • Analyze and identify hazard in maintenance job execution and determine mitigation of the hazard to establish Job Hazard Analysis (JHA) that attached in Permit To Work ( PTW)

Job Qualifications:
  • Diploma degree in Mechanical Engineering.
  • Minimum of 5 years’ experience in mechanical maintenance, both rotating and static in oil and gas or petrochemical industry.
  • Rotating and Static equipment maintenance training.
  • BNSP / LSP Migas for mechanical Technician.
  • Familiar with PTW system, SPO system and CMMS.
  • Familiar with PID, PFD, Service manual, and Isometric Drawing.

Bagi Anda yang berminat, silahkan melakukan pendaftaran ke alamat email berikut:
recruitment@donggi-senoro.com 
Subject email: Posisi yang dilamar

Informasi:

Diharapkan untuk membaca secara keseluruhan informasi dengan teliti
Hanya pelamar terbaik sesuai klasifikasi yang akan diproses untuk mengikuti seleksi selanjutnya
Selama proses rekrutmen tidak ada dikenakan biaya apapun

Semoga informasi ini bermanfaat bagi Anda para pencari kerja dan jangan lupa untuk membagikannya kepada teman atau kerabat yang membutuhkan.
Informasi seputar lowongan kerja BUMN, CPNS & Swasta lainnya kunjungi www.lokerblog.com

Posting Komentar

0 Komentar